Sunday 25 October 2009

Kuka tunnustaa? / Come on, 'fess up!

Joku ilkimys on päästänyt langanpiilotustonttuja kämppääni! En keksi mitään muuta varteenotettavaa vaihtoehtoa sille, että ainakin yksi vyyhti on jossain hakoteillä.

Some evil person must have let a few yarn pixies into my flat! I can't think of another reason why at least one skein is AWOL.

Tein eilen huvikseni mallitilkun Päitsyliltä saamastani Colourmartin merino-kashmirista. On muuten unelmanpehmeää ja ihanaa, myös pesun jälkeen :) Se haluaa ihan hirmuisesti villapaidaksi, ja juuri sellaiseksi jossa on raitoja hihoissa. Ostin viime torstaina yhden vyyhdin ruskeaa Jitterbugia (sävy Castagne), ja ajattelin sen olevan juuri passelia. Olen tosin ruvennut empimään tuon sävyvalinnan kanssa, joten mietin pitäisikö käydä vaihtamassa tuo vyyhti johonkin toiseen, joka olisi enemmän "minun" värinen. Pitää varmaan vielä katsoa miten värit sopivat yhteen luonnonvalossa (jos sitä nyt sattuisi näkemään)...

I was bored yesterday, and ended up entertaining myself by doing a swatch in the GORGEOUS Colourmart merino-cashmere I got from Päitsyli. It's utterly delicious and pettable and soft even after washing :) It desperately wants to be a cardigan with stripey sleeves when it grows up, so I bought a skein of brown Jitterbug (in the Castagne colourway). I thought the brown would go well with the pale periwinkle, but now I'm doubting it ever so slightly. Maybe I should just go and swap the Castagne for another colourway that's more "me". On the other hand, maybe I should try and see if I could get enough of a glimpse of daylight to see how the colours truly work together. But that raises the issue of actually finding that illusive beast called "daylight"...

No comments: